OOH-annonsering, eller “Out Of Home”-annonsering, handler om å nå mennesker når de er ute i det virkelige liv – på vei til jobb, på butikken, i sentrum eller på reise. Det er her merkevarer blir synlige i folks daglige rutiner – og det er her du bør være.
OOH er ikke bare store plakater. Det er digitale skjermer, interaktive flater og smarte plasseringer i det offentlige rom som skaper sterk tilstedeværelse – og enda sterkere resultater.
OOH-annonser er plassert der folk ferdes – og de er umulige å “skru av”. Fra bysentrum til kjøpesentre og kollektivknutepunkter – budskapet ditt får bred eksponering og høy oppmerksomhet, både dag og natt.
Nyere studier viser at OOH fungerer som en “primer” for digital annonsering. Det vil si at en utendørs kampanje kan gjøre målgruppen mer mottakelig for digitale budskap – faktisk opptil 48 % mer effektivt sammenlignet med TV i enkelte tilfeller.
OOH treffer spesielt godt blant yngre voksne: Hele 73 % i alderen 15–29 år legger merke til utendørsreklame. Det gjør OOH til en nøkkelkanal for deg som ønsker å være aktuell og synlig blant neste generasjon forbrukere.
Digital utendørsreklame kombinerer styrkene fra TV, web og tradisjonell utendørsreklame. Skjermene kan oppdatere innhold i sanntid, tilpasse budskap etter tid på døgnet, vær eller ukedag.
Dette gir deg unik fleksibilitet og kreativ frihet: fra dynamiske salgsbudskap til merkevarebygging med høy visuell kraft.
Hos Mediehuset Altaposten og Polaris Marked Nord tilbyr vi skreddersydde OOH-løsninger med et særlig fokus på annonsering på flyplasser i Nord-Norge. Flyplassreklame gir høy synlighet, lang eksponeringstid og treffer et kjøpesterkt og beslutningsdyktig publikum – både lokalt og nasjonalt.