utendørsannonsering (ooh)

Synlighet der folk er

OOH-annonsering, eller “Out Of Home”-annonsering, handler om å nå mennesker når de er ute i det virkelige liv – på vei til jobb, på butikken, i sentrum eller på reise. Det er her merkevarer blir synlige i folks daglige rutiner – og det er her du bør være.

OOH er ikke bare store plakater. Det er digitale skjermer, interaktive flater og smarte plasseringer i det offentlige rom som skaper sterk tilstedeværelse – og enda sterkere resultater.

Hvorfor velge OOH?

1. Uslåelig synlighet

OOH-annonser er plassert der folk ferdes – og de er umulige å “skru av”. Fra bysentrum til kjøpesentre og kollektivknutepunkter – budskapet ditt får bred eksponering og høy oppmerksomhet, både dag og natt.

_TBE6798

2. Sterk effekt – også digitalt

Nyere studier viser at OOH fungerer som en “primer” for digital annonsering. Det vil si at en utendørs kampanje kan gjøre målgruppen mer mottakelig for digitale budskap – faktisk opptil 48 % mer effektivt sammenlignet med TV i enkelte tilfeller.

_TBE6898

3. Perfekt for unge målgrupper

OOH treffer spesielt godt blant yngre voksne: Hele 73 % i alderen 15–29 år legger merke til utendørsreklame. Det gjør OOH til en nøkkelkanal for deg som ønsker å være aktuell og synlig blant neste generasjon forbrukere.

_TBE6898

Hva er digital OOH (DOOH)?

Digital utendørsreklame kombinerer styrkene fra TV, web og tradisjonell utendørsreklame. Skjermene kan oppdatere innhold i sanntid, tilpasse budskap etter tid på døgnet, vær eller ukedag.

Dette gir deg unik fleksibilitet og kreativ frihet: fra dynamiske salgsbudskap til merkevarebygging med høy visuell kraft.

OOH i Nord – synlighet på lufta

Hos Mediehuset Altaposten og Polaris Marked Nord tilbyr vi skreddersydde OOH-løsninger med et særlig fokus på annonsering på flyplasser i Nord-Norge. Flyplassreklame gir høy synlighet, lang eksponeringstid og treffer et kjøpesterkt og beslutningsdyktig publikum – både lokalt og nasjonalt.

Vil du vite hvordan OOH kan styrke din neste kampanje?